۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۴۲۵۷
اسناد شرکت‌های بزرگ داروسازی نشان می‌دهد که نخبگان غربی از مردم اوکراین همانند «خوکچه هندی» برای آزمایش‌هایشان استفاده کرده‌اند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر،اسپوتنیک نوشت؛ اسناد مربوط به شرکت‌های بزرگ داروسازی نشان می‌دهد که نخبگان غربی پس از کودتای ۲۰۱۴، از اوکراین همانند خوکچه هندی برای آزمایش داروهایشان بر روی انسان‌ها استفاده کردند.

«ویلیام جونز» خبرنگار سابق کاخ سفید و عضو مؤسسه مطالعاتی «چونگ یانگ» در دانشگاه «رنمین» چین با اشاره به تحولات اوکراین به اسپوتنیک گفت: شرکت‌های بزرگ داروسازی از بیمارستان‌ها در برخی کشور‌های در حال توسعه که «کنترل‌های دقیق» بر چنین اقداماتی ندارند، برای آزمایش داروهایشان بر روی انسان استفاده کردند و فکر نکردند چه اتفاقی برای این افراد می‌افتد.

اسپوتنیک به مجموعه‌ای از اسناد دست یافته است که نشان می‌دهد دارو‌های روماتولوژی به درخواست شرکت‌های بزرگ دارویی غربی و با کمک مقامات اوکراینی به مدت چندین سال بر روی بیماران روانی در یک بیمارستانی در شهر ماریوپول آزمایش شده است.

ویلیام جونز همچنین گفت: از بیماران بخش روانپزشکی بیمارستان ماریوپل همانند «خوکچه هندی» آسیب‌پذیر در این آزمایشات استفاده شده است. این در حالی است که در کشور‌هایی که این شرکت‌های دارویی در آن مستقر هستند، این آزمایشات مجاز نیستند.

او همچنین به «شبکه گسترده‌ای از آزمایشگاه‌های زیستی اشاره کرد که در طول بیست سال به طور عمده با کمک و به دستور آمریکا» در اوکراین راه‌اندازی شده‌اند. جونز یادآوری کرده است که ژنرال «ایگور کریلوف» رئیس بخش جنگ بیولوژیکی و شیمیایی وزارت دفاع روسیه بار‌ها به این آزمایشگاه‌ها اشاره کرده بود.

خبرنگار سابق کاخ سفید با اشاره به وضعیت کنونی اوکراین و با درک این مسئله که اوکراین یا ناتو نمی‌توانند در این مناقشه با استفاده از سلاح‌های متعارف «برنده» شوند و همچنین با توجه به عزم ناتو برای نپذیرفتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، هشدار داد که این امکان وجود دارد ناتو از برخی انواع جنگ افزار بیولوژیکی در میدان نبرد استفاده کند.

در بهار ۲۰۲۲، نیرو‌های دفاع شیمیایی و بیولوژیکی روسیه دامنه فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی آمریکا را که در مکان‌های متعددی در اوکراین انجام می‌شد، افشا کردند. این تحقیقات روسیه، همکاری واشنگتن و کی یف را در تحقیق و تولید پاتوژن‌های بسیار خطرناک آشکار کرد. متعاقباً، چندین مورد از این یافته‌ها به طور مستقل تأیید شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر